Oehoetjes.

15 juni 2016 - Frómista, Spanje

Woe 15-6-16. San Anton. Castrojeriz.  Fromista 30 km.
Bijzondere nacht in 12e Eeuws klooster hospitaal voor pelgrims met een schimmel infectie,  Antoniusvuur dat de ledematen aantastte.  Alleen de muren staan nog overeind. De blauwe hemel is het dak. Tempeliers kruizen in het roosvenster.  Er is voor de pelgrims een ruimte gemaakt, koude douche, wc, geen electr. geen Wifi. Prachtig en sober. We eten wat er is, sla en pasta. Om 7u mogen we opstaan als we de koffie ruiken. De middag breng ik door met genieten van de jonge uilen. Ze zijn nu al groter dan bv buizerds. De moeder moet enorm zijn. Zij komt snachts om 2u. de eerste keer levende prooi brengen. We horen het schrapen over het dak. Geklop in het nest. Ik wordt een paar keer wakker en ga even buiten kijken. Wat een machtige plaats, was het volle maan?
sMorgens is het koud, jas, capuchon sommigen hebben hun slaapzak om. Ik loop flink door en krijg het warm van de klim naar het plateau bij Castrojeriz. Dan veel wind en wat druppels, echt weer om door te lopen. De karekieten jubelen in het riet langs het Canal de Castilla waar ik na 30 km. Fromista bereik.

1. Henk Dekker:
    16 juni 2016
    Hallo zus,
    Wat weet jij toch veel van de natuur en dan zie je ook alles. Leuk om het allemaal te volgen. Marga stuurt je berichten naar me door. Zo lees ik er nu een aantal tegelijk. We zijn weer terug in Castricum en hebben veel gezien. Straks ga ik de kaart er bij pakken om je vorderingen te volgen. Veel succes en blijf gezond met dat slechte weer. Groetjes Henk.