Variante

18 juni 2016 - Calzadilla de los Hermanillos, Spanje

Za. 18-6-16. Terradillos de los Templarios. Sahagun. Calzadilla de los hermanillos. 27km.
Heel koud, maar helder. Ik zie mutsen en regenbroeken. Ontbijt in de eerste bar die open is. Koffie, verse sinaassap en Santiagotaart van amandelen.
In San Anton waren veel jongelui, vrijbuiters met rastakapsel. In het bed boven mij sliep een boom van een hippie. Hij vertelt me nu dat hij gisteren teveel gedronken heeft. Hij voelt zich er slecht bij, zijn les.
De variante voert door de velden, veldleeuweriken gaan jubelend omhoog en dwarrelend weer omlaag.
Ik raak dat pad kwijt en loop weer langs de weg. Sahagun heeft nog de hekken langs de straat, er renden stieren door de straten.  Na de stad is er een variant naar Calzadilla, een plaatsje boven de camino. Ik loop 8 km op een oude Romeinse Calzada. Prachtig maar eenzaam. Taizé helpt me weer te vertrouwen. Nada se pasa/ er gebeurt je niets. Dios nos segura/ je bent beschermd.
Ik vind er een kamer in een  casa rural, en ben heel blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd., mijn les.

1. Van Hulle Roberta:
    19 juni 2016
    Sterk van je, dat doorzettingsvermogen. Het is niet iedereen gegeven !