Intens

19 juni 2016 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Zo. 19-6-16. Calzadilla de los Hermanos- Mansilla de las Mulas. 24km.
Gisteren 2 uur over een rode stenige weg, een oude Romeinse Calzada. Vandaag 24km dus de hele dag op dezelfde weg, geen dorpjes.  Ik koop wat fruit,  noten en een koffie drankje in het piepkleine winkeltje hier. Een Japanse spreekt in haar mobiel wat ze wil, en de vertaal computer zegt het in Spaans. Zij is ook alleen, ik kwam haar al tegen, ze spreekt alleen Japans. Gisteravond zat ik aan tafel met 4 Fransmannen die elkaar al 30jr kennen en elk jaar een stuk doen. Twee Zwitsers die gisteren in Sahagun zijn begonnen. En een Koreaan met een Zwitserse zij hebben elkaar onderweg ontmoet en zagen er verliefd uit.
Ontbijt om 7uur zal ik nu wel nodig hebben. Misschien een eitje vragen. Deze etappe is intenser dan de vorige meseta.  Hier zijn de Picos de Europa rechts van mij en veel kleine vogels die voor afleiding zorgen.
Halverwege  ontmoet ik Bruce uit San Diego. Hij is mental coach, 'toevallig' ook sjamaan. We hebben veel gemeen. De laatste 6 km doe ik alleen naar Mansilla, het plaatsje is uit mijn herinnering, maar ik herken de patio met bloemen. Een grote herberg stapelbedden voor 5€.  Het echte pelgrims gevoel.

1. Gerarda:
    20 juni 2016
    Sorry. Dit verhaal kreeg ik moeilijk geplaatst. Tenslotte gelukt.
  2. Mies:
    20 juni 2016
    Moeilijk geplaatst, maar ik heb hem wel gister al gelezen.