Scheef bed

20 juni 2016 - León, Spanje

Ma 20-6-16 Mansilla-Leon 19km.
Het échte pelgrims gevoel. Herberg met massage donativo,een  oefening voor een studente osteopathie. Slapen in een heel oud gebouw. Krakende ongelijke houten planken vloer, licht en geluid er doorheen. Scheve trappen en rammelende deuren.  Alle ramen staan tegen elkaar open,  zondagsrumoer van de Spanjaarden op straat en vanaf de patio klinken de stemmen van de lachende jongeren. .De ouderen vindt ik in de tuin van de nieuwe herberg. Velen stoppen in Leon, net zoals ik. Sommigen vanwege blessures anderen om vlg jaar verder te gaan. Mijn heimwee naar de camino is weer gestild in 3 dg met Frans en 2 wk.  alleen onderweg.
Na een vreemde nacht, volle maan, vreemde geluiden..  mijn bed helt naar rechts, ik voel me als op een schip, brengt de camino me naar Leon. Het valt me mee hoeveel natuurlijke paadjes ze hebben gevonden om ons de stad in te leiden. In het centrum vind ik een hotel en veel bekenden.
Smiddags ga ik op zoek naar het station. Morgen wil ik naar Frans.

1. Mies:
    20 juni 2016
    Leon, een mooie stad om te beginnen(dat weet ik).
    Daardoor ook heel mooi om te eindigen zeker als je samen bent met vele bekenden. Je hebt vast weer gegeten in de taverne vlak bij het klooster, nog even een laatste blik in de kathedraal en nu heerlijk naar Frans. Afkicken, en natuurlijk ook weer plannen maken voor de volgende Camino. Mies
  2. Mieke m:
    20 juni 2016
    wow Camino dame je hebt dat weer fantastisch gedaan ....met voldaan gevoel .....en uitkijken ...volgend .......jaar XX liefs geniet van samen zijn met je Frans XX