Moody's

10 mei 2015 - L'Isle-de-Noé, Frankrijk

Als ik om 8.15u vertrek zegt de hotelier dat het heel warm wordt. Hij wenst me 'save trip. Daarom loop ik de eerste uren flink door. Als ik een kraantje zie drink ik mijn flesje leeg en vul het opnieuw. De zon staat nog laag, dus er is genoeg schaduw.
Ik zie verderop iets, in het koren schieten en als ik vlakbij ben komt er een ree uit. Rustig kan hem bewonderen. Dankjewel. De Pyreneeën liggen ook al te lonken in de zon. Na 10 km even de schoenen uit voor pauze. Mijn voeten protesteren nog af en toe. Ruimte willen ze. Ze zijn niet gewend aan dames schoenen. Met mijn smalle voeten maat 42 kom meestal op herenschoenen uit. Nu heb ik een paar lage  Lowa S gekocht. Passen perfect, goede grip op t pad en fijn dat de enkels vrij zijn.
Ik zie een man bloemen plukken langs de weg en realiseer me dat het Moederdag is. Bloemenmarkt in vlg dorpje. Hopelijk voor Marloes goede verkoop en vanmiddag viert Xander zijn verjaardag. Vanuit Auch heb ik mijn kleinzoon een kaart gestuurd.
Ik dacht in Barran een koffie met koek en lange pauze te kunnen genieten om een beetje mee te vieren, maar er is rommelmarkt, de bar is gesloten. Een frietpot en gebakken worsten dampen onder de bogen rond de markt. Geen terrasje, dat valt tegen. Ik ga door en heb dan een perfecte pauze op de heuvel in de frisse wind.
De gîte in L 'Isle de Noe is ook van een ex pelgrim. Edna is een Engelse, beetje rommelige maar vriendelijke dame. Ik krijg een mooie kamer met eigen douche. Bij het dorpskasteel is een rugby wedstrijd bezig. Gezellige drukte, toeters en roepers. Er is hier geen telefoon verbinding wel internet.
Ps. Jullie hoeven niet steeds te antwoorden hoor. Groetjes Gerarda.

1. Wannie Jansen-Metz:
  2. Anneke Jonker:
    Gefeliciteerd met Xander.
  3. Mary:
    10 mei 2015
    Je bent weer verder op je pad, je eigen pad, een pad vol verrassingen, ben stilletjes een beetje jaloers maar denk dat ik het niet zou kunnen. Wens je een mooie tocht en volg je graag op mijn eigen mail, dat is handiger, xmary