Warm

11 mei 2015 - Garac, Frankrijk

Het vervallen Chateau is aan het dorp geschonken door de duchesse de Noé. Het is er echt onderdeel van geworden. De lagere school zit erin. Het park is speeltuin picknick plaats en rugbyveld. Elke schoolvakantie wordt het verder gerestaureerd.
8.30u Wat is er mooier dan smorgens vroeg langs de bosrand te wandelen op een heuvelrug. Wijds zicht. Genieten. Als ik dan weer omlaag moet is het pad hard van knotsen en botsen gedroogde klei. Daarin sporen van tractoren, paarden, honden en pelgrims die zijn uitgegleden. Op het diepste punt is meestal een beek die ik hink stap sprong moet passeren. Als het heel donker en nat is laat ook ik hier mijn sporen achter. Vaak ontstaat een nieuw pad op de hoger gelegen akker ernaast. Ook al kom ik niemand tegen ik volg de pelgrims sporen. Maandag 11/5.
Vandaag heel warm, geen wind dat scheelt een slok op een borrel. Woensdag geven ze 35gr. Dan moet ik toch nog vroeger vertrekken. Het is een mooie route, veel door bos en langs bosranden. Zelfs koffie is er tijdens de pauze in Montesquiou. Dat durfde ik niet hopen op maandag. Ik heb n gîte geboekt op 21km. Rond 14u ben ik daar. Het is een prachtig gerestaureerde Grange(schuur) die vroeger bij het kasteel ernaast hoorde. Dat is nu eigendom van Duitsers. Ik lig in een ligstoel in de kasteeltuin want eigenaren zijn er niet. Mijn Madam is onthaalmoeder dus zachtjes want 4 kleintjes liggen hun middagdutje te doen. Vanavond om 19u diner bij hen aan tafel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl