Onweer

8 mei 2015 - L'Isle-Arné, Frankrijk

Zes uur. Het rommelt in de verte. Bliksem zie ik door de slaapzaal schieten.  De regen hoor ik nog niet.  Ik lig lekker warm, en blijf voorlopig  nog even liggen hier, in een mooi opgemaakt bed onder een dekbed. Slaapzak heb ik niet nodig, vanuit de angst voor bedluizen op de camino in de gites, moet de rugzak beneden blijven in een plastic bak. Het hoognodige heb ik meegenomen naar mijn plaatsje onder het dak. Ik slaap hier alleen. In een zaal met 9 bedden.  Ook alleen aan tafel gisteren. De gîte is van een Duitser en Française die elkaar op de camino hebben ontmoet. Dit is hun droom en enige inkomstenbron. Morgen komt een groep van 8 man Twee kindjes van 2 en 4jaar lopen hier frans en Duits brabbelend rond. s'Avonds tref ik een fransman die hier 2 maanden verblijft.  Hij volgt een omscholing inToulouse, want hij wil in de buurt van Parijs een fietsen winkel beginnen. Ik ga om 9u op pad, geen regen te zien, het is zelfs warm. Opnieuw volgt een prachtige route langs meertjes en door holle wegen. Omhoog en omlaag, genoeg schaduw. In Gimont een lange pauze, bij een oude overdekte markthal. Toch weer zoeken om de route op te pakken. Omdat ik die heb verlaten, voor de koffie in Gimont, ben ik bang om verkeerd te gaan. Dan na 5 km weer een uurtje zitten tekenen op een mooi stuk. De geuren zijn heerlijk. Acacia bloeit, vlier, meidoorn, wilde roos en soms jasmijn. Een (rode) wouw gespot en wielewaal gehoord. Te vroeg rond half drie aangekomen in gîte Lamothe. Fijne sfeer. Voetmassage is mogelijk,dat ga ik maar eens proberen. Heerlijk een uur lang worden mijn voeten verwend. Ik vraag een eigen kamer en slaap als een roos.