Trein

7 juni 2016 - Logroño, Spanje

Dinsdag 7/6-16.
Om 10u neem ik  de trein van Alicante naar Zaragoza en dan naar Logroño , om de camino te vervolgen. Natuurlijk had ik alleen verder kunnen gaan toen Frans besloot dat het genoeg was. Maar stiekem hoopten we allebei op een herkansing. Elke dag een stevige wandeling van 2 uur en later op de dag nog een uurtje, toch zit het er voor Frans nog niet in. Dus, nu ik de tijd en conditie heb ga ik weer alleen op pad. Vrij en Blij.
Treinen in Spanje.  Veel personeel, en beveiligers.  Bagage door de scan. Airco. Vaste plaats, de conducteur weet waar je moet zitten, en waar je eruit moet.  Geen zwartrijders hier.
Hij vertelt me dat we vertraging hebben en zal me wijzen hoe ik zo snel mogelijk bij mijn overstap kom. De volgende trein is nog ruimer en luxer.  Drie verstelbare fauteuils per rij. Film op televisie, geluid via je oortjes in de stoelplug. Maar ook wachten op passagiers met vertraging. Om 20 uur kom ik bij het hostal dat ik geboekt heb. Iets buiten het centrum, waar de mensen juist allemaal komen afkoelen. Het was vandaag boven 30 graden. Ik doe een rondje om de kathedraal en eet nog een kleinigheid.

1. Wannie Jansen-Metz:
    10 juni 2016