Enneagram

11 juni 2016 - Burgos, Spanje

Zaterdag 11-6-16. Redecilla del Camino-Belorado-Villafranca Montes de Oca 26 km.
Elke dag krijg ik een mail van het Enneagram instituut met een aandachtspunt voor de dag. 'Toevallig' is deze hospitalero al 17 jr. bezig met het  Enneagram, er staan hier tientallen boeken over dat onderwerp. Hij is er zeker van dat ik een ander type no. ben dan ik denk. Ik krijg uitleg en schema's te zien. Interessant. Deze man heeft voor ons gekookt, zelfs brood gebakken. Wij zitten de hele avond met zijn vieren en een fles wijn aan tafel.
Het meisje heeft afschuwelijke blaren tussen de tenen en langs de voeten. Ze was hiervoor al bij de dokter, en loopt maar 10 km pdg.
We vertrekken samen, ik heb haar voeten verzorgd,  ze heeft een goed tempo, en al pratende zijn we zomaar 14km verder in Belorado, waar zij blijft. Ik ga door naar Villafranca  Montes de Oca, waar ik samen met een Canadese arriveer om 14u. We krijgen een kamer met 4 stapel bedden. Afwachten wie  er nog komt. Vandaag zonnig maar niet te warm. Route langs veel kleine dorpjes. Ik herken de arenden en het kerkje in de rotsen. De Hermitage Virgen de la Peña, gebouwd in de middeleeuwen toen katholicisme in Spanje vervolgd werd. Dat doet me denken aan de stiekeme boskerkjes in Brabant langs het pelgrims pad.

1. Van Hulle Roberta:
    12 juni 2016
    Dag Gerda,
    Weer flink gestapt. En bij jou zonder blaren ?
    Groetjes
  2. Simonne schenck:
    12 juni 2016
    en maar stappen met video beleven we
    het ook mee.
    zo te lezen een mooie dag met geurtjes en kleurtjes.
    groetjes