Koel

10 juni 2016 - Redecilla del Camino, Spanje

Vrijdag 10 juni Azofra-St. Domingo de la Calzada-Grañon-Redecilla del Camino. 27km.
Om 5 uur wordt ik wakker van gerommel op de gang. Prima geslapen in mijn cel. Die heeft tot 1m hoogte lambrisering van dikke kurk. Geen gesnurk gehoord vannacht.
Gisteravond pelgrimsmenu met Nico, de enige Ned. tussen de 60 pelgrims die hier overnachten. Met zijn vrouw vertrok hij uit Utrecht. In Reims moest zij terug naar huis met ontstoken knieën. Hij herstart in St. Jean Pied de Port.  Vergelijkbaar verhaal. Leuk, hij kent de bomen en planten goed. Was hovenier voor zijn pensioen. Ik rook bloeiende brem en olijfwilg, veel kamperfoelie en rozen. Jammer dat je de geuren van de camino niet kunt meenemen. Het is vandaag somber en miezerig, heerlijk na de hitte. We lopen flink door in hetzelfde ritme. Al vroeg zijn we in St. Domingo de la Calzada. Tijd genoeg om 3 euro te betalen voor een bezoek aan de kathedraal. Er is een kip en een haan. Als de haan kraait heb je een voorspoedige camino. Nou hij kraaide wel 10x. Dus. Zonder koffie onverwacht terug op de camino. Dan in Grañon op een terrasje koffie verse jus en een broodje. Ik ga op zoek naar een herberg in de buurt. Nico gaat nog verder. Dan kom ik bij een huis met klassieke muziek en wierook. Aardige knul ex/pelgrim, ik kan er slapen, eten en ontbijten dus prima.
Er komt nog een Griekse jongen en een Engels meisje. Leuk.

1. Mieke m:
    10 juni 2016
    knap dat je verder zet ,geniet van alles en waak over je lichaam ,bij de hitte !!!!!
    liefs !m
  2. Van Hulle Roberta:
    11 juni 2016
    Dag Gerda, je bent weer goed op stap. Ik zie dat je weer een stuk van de Camino aan het verorberen bent. Ik wist niet dat je aan het stappen bent. En is Frans dan ook in Spanje? Ik krijg nu en dan een foto van een leuk gerechtje. Ik vind het leuk je verhalen te kunnen lezen. Tot de volgende. Groetjes
  3. Gerarda:
    12 juni 2016
    Ik wist pas op dat moment dat ik weer alleen op pad zou gaan. Frans is in Spanje en geniet mee. Ik heb nu een paar kleine blaartjes want vandaag 30km was veel. Vooral asfalt os zwaar. Groetjes ook aan Miel. Knuffel de kids van mij.