Herbergen

22 mei 2015 - Sangüesa, Spanje

Vrijdag 22/5. Ondanks de slechte nachtrust ben ik vandaag toch weer in een parochiale herberg terecht gekomen, waar 14 bedden zijn. Iedereen van gisteren is ook hier. Gezellig, maar er wordt niet gekookt. Ook geen bar waar we kunnen luisteren naar de zingende Ier. Ik denk dat dit ongeveer mijn laatste pelgrims ervaringen zijn. Dus nog maar even ervan 'genieten'. Morgen nog 1 etappe naar Montréal waar ook een herberg is. Daarna volgt de drukte van Puente la Reina. Dan gaat iedereen weer zijn eigen weg. Nog afwachten wat mijn weg zal zijn. Vanuit Ruesta gaat een mooi pad omlaag door de bossen met brem langs de kant en af en toe zicht op het stuwmeer. Dan ligt er een dorpje op de route, natuurlijk moet je eerst heel steil omlaag over losse stenen en dan weer steil omhoog over een zogenaamde oude Romeinse keienweg om er te geraken. De koffie moet je echt eerst verdienen. Dan volgt een saaie weg van 2,5u naar het mooie oude stadje Sanguesa.
Gisteren heb ik een Deense Afghanistan veteraan kunnen helpen met zijn blaren. Hij loopt vandaag te stralen. Net 2 hollanders geholpen om hun boarding pass geprint te krijgen bij de info. Aan tafel met Italiaan, een salade met een beter glas wijn. Straks de oordoppen in en in slaap zien te komen. Mijn sokken zijn nog niet droog die hangen al aan mijn rugzak. Morgen om 6 u is al een ontbijt mogelijk in de bar. Wie weet vertrek ik vroeg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl