Stuwmeer

21 mei 2015 - Ruesta, Spanje

Glas witte wijn in de dorpsbar 0,50. Waarom in Frankrijk 4,5 euro? Koffie hier 1,20. Menu 12 EUR. Inclusief drank en nagerecht. Spanje. Ik heb n oude man in de bar gevraagd naar de bellen die daar hangen. Begreep dat het bokken bellen zijn. Om ze te kunnen volgen tijdens hun bokkensprongen. (vrije vertaling).
Do 21/5. Gisteravond met Frans echtpaar gegeten in de bar. Ontbijt ook samen. Ik ga om 8u op pad. Er waait een frisse wind, met volop zon. Echt een dag om door te lopen. Een mooie route volgt meestal kleine weggetjes met veel bloemen, en natuurlijk vogels.  Na pauze met lunch in Artieda (20km), volgt nog 10 km naar het vervallen bergdorpje Ruesta aan Embalse de Yesa  ( stuwmeer). Jammer dat ook hier een snelweg wordt aangelegd, camions stof en lawaai zijn 2 uur lang mijn deel. Er is een herberg waar veel pelgrims zijn. Slaapzaal enz Tja...Iedereen eet hier samen. Deens Frans Spaans Hollands. Benieuwd of het bevalt.  PS Wifi werkt niet.
Vrij 22/5. Onrustige nacht. Op slaapzaal met snurkende.  Ier Italiaan Spanjaard en rustige Deen en Engelse fietser. Om 9u zit ik weer op 880m, 1,5 u klimmen. Heerlijk fris nog. Vandaag weinig wind, veel zon. Thermo uit en straks bloesje aan.

1. Marjolijn Schaftenaar:
    22 mei 2015
    Hallo Gerda,
    Mijn vriendin Ina Mijnen maakte mij er op attent dat je weer je wandelschoenen hebt aan getrokken om een mooie tocht te maken. Met veel genoegen heb ik een tocht naar Santiago de Compostella gevolgd en het boek waarin je jouw ervaringen met woord en beeld deelde met de lezer. Dit heb ik ook in mijn bezit. Geweldig! Nu is mijn belangstelling weer gewekt en volg ik je weer op de voet en geniet van je verhalen. waarin je als het ware de lezer met je meeneemt. Elke weg is weer anders ook al is de bestemming hetzelfde. Zo is het leven ook. Goede reis.