Wouw

20 mei 2015 - Puente la Reina de Jaca, Spanje

Jaca, vroeger hoofdstad van Aragon, is een mooie stad, die ingebed ligt tussen de bergen, velden en weiden.  Geen industrie (te zien). Vesting fort uit de 16e eeuw waar de stad ruim omheen is gebouwd. In het klooster van de  donkere kathedraal (1eur 5 min licht) krijg ik mijn stempel. Er is een prachtig museum met diffuus licht uit albasten ramen. Fresco's (10/12e eeuw) uit vervallen kerkjes in de omgeving zijn op ingenieuze wijze van de muren gehaald en hier, soms in nagebouwde kapellen, tentoongesteld. Woe 20/5. Het is heel koud, ik heb vandaag mijn wollen hemdjes en lange onderbroek nodig, misschien zelfs mijn regenbroek tegen de wind. Na een uurtje kunnen jas en hoofdband uit. Daarna de fleece uit en de thermische broek. Regen voorspeld maar de zon schijnt volop. Wel een frisse wind. Mijn hoogste punt vandaag Corona de Araña op 976m. Met zicht op Berdún op de hoogvlakte in de verte. Op en neer op een mooi pad naast de weg. Ik kan hem horen maar niet altijd zien. Mijn neef Cees fietste hier vorig jaar om deze tijd. En blijkbaar Staf Druyts uit Vosselaar ook. Hier bloeit vooral de brem. Ik ben de hele dag bezig roofvogels te fotograferen. Wouwen, donkere met v staart en lichte stukken in de vleugels en aan de kop, het lukt niet echt.
Voor mijn blog kan ik alleen foto's van de gsm gebruiken, de mooie staan op mijn camera, die kan ik later bijvoegen. Puente La Reina de Jaca, ik ben in een groot hotel in dorpje van niks. Mw Hotel  zegt me morgen niet naar Ruesta op 30km te gaan.  Er is daar niks alleen maar een herberg en veel water, geen dorp. Ik wordt opnieuw gedwongen naar 20km.pdag. Dat is ok. Een échte pelgrim ben ik ook al niet meer. Geen zin in slaapzalen met stapelbedden en 1 toilet voor allemaal, een probleem om je was droog te krijgen, dat heb ik allemaal  al wel gezien. Het is goed zo.

1. Mieke m:
    20 mei 2015
    hè Gerarda, geniet op jouw manier ........veel liefs
    X
  2. Malfliet marie-christine:
    22 mei 2015
    Hoi Gerda, Geluk helpt de moedigen!'t is fijn om je reisverslagen te lezen en zo je tocht elke dag te kunnen volgen met zijn ups en downs,goed en slecht weer, de knik in de knieën, het ontroerend weerzien, kortom fantastisch.Hier vooral druk geweest met de nieuwe keuken voor te bereiden;begin augustus beginnen ze eraan.Vorige zondag was het communie van Arthur:eenvoudig maar gezellig,de zon was van de partij dus een fijne dag en een gelukkige Arthur.
    De voorbije week hard werken om mijn laatste stuk bij de keramiek af te krijgen.Zondag vertrekken we met caravan naar Spanje,dus nu inladen...Ben je met je verjaardag al terug of nog onderweg?Maar dat berichten we nog wel.Dikke knuffel,
    MC en P Geluk is :je handen warmen aan een kop warme chocolademelk.
  3. Marc luyckx:
    25 mei 2015
    Hé gerarda,
    Leuk je te lezen , zorgt voor een beetje afleiding.Bedankt!