Juiste beslissing.

19 mei 2015 - Jaca, Spanje

Dinsdag 19/5'15
Ik neem om 9u de bus omhoog. Hij gaat door een tunnel dus de top heb ik niet gezien. Regen en mistig ook, dus zo wie zo weinig zicht. Onderweg spreek ik 2 Françaises, een Canadees en Ned. echtpaar, allemaal vonden ze het ook een heel zwaar stuk, maar zij  hebben geen hoogtevrees zoals ik. Uit de bus omlaag stap ik in Castiello (800m) een dorp voor Jaca. Blij met mijn besluit te kiezen voor veiligheid en genieten. Het is fris, fleece en jack aan. Naast de stapstenen (als de rivier hoog staat moet je daar over) waar ik nog wat schrik voor had, is nu een brug. Dank U. Er zijn enorm veel roofvogels. Ik warm me aan een kop thee onderweg, met klassieke muziek op de achtergrond. Relaxed...In Jaca bij de information wijzen ze me een hotel voor 40€ incl diner en ontbijt. Het is er lekker warm en ik verander de badkamer in wassalon. Mijn wollen hemdjes en lichte broek hangen er te drogen. Straks de kathedraal bekijken, en een stempel halen.  Ik ben weer tevreden en blij. Ik ga niet de verbinding maken met de Cami Catalan in Huesca, en ook de omweg langs St. Jean de la Pena ga ik niet doen (1200m). Morgen rustig naar Puente la Reina de Jaca.

1. Staf Druyts:
    19 mei 2015
    heb ooit in Jacca overnacht, was met de fiets op doortocht naar Fatima: hier hagelbollen en onweer om half zes.
    nog veel goede moed.
  2. Gerarda:
    20 mei 2015
    Dat is straffe toebak Staf. Op de fiets naar Fatima in Portugal. En dan heb je deze col ook gedaan Chapeau.