Zwaar.

18 mei 2015 - Bedous, Frankrijk

Maandag 18/5 '15.
Vandaag was het zwaar. Ik ben op mijn wenkbrauwen  aangekomen in Bedous, op 30km van de top. Eerste kwartier was een griezelige afdaling. Dan een mooi stuk door de velden. Ik heb op mij smartphone van Taizé (YouTube ) het lied Nada te turbe : Laat je door niets verontrusten...Dat heb ik steeds laten herhalen.
Ik heb het nodig gehad. Een uur lang liep ik op een smal voetspoor tegen de berg een paar meter boven een bruisende rivier. Am Hang, volgens mijn Duitse gids. Ik ben echt bang op steile stukken met niks dan een afgrond naast mij. Een uur lang heb ik gebeden Maria help me. Er lag een dikke slang zich te warmen in de zon, met knikkende knieën stapte ik er overheen. Daarna kwam ik in Sarrance  waar de bar gesloten was. Gelukkig kon ik plassen en water tappen bij de Mairie. Toen heb ik een vrouw met 2 honden aangesproken om te vragen of de volgende 10km ook zo griezelig zijn. "Nee hoor maar een klein stukje." Daar was het zo steil, er was  een ijzeren kabel in de rotswand gezekerd. Doodeng, elastieken knieën van angst. Omgevallen bomen waar ik onderdoor moest kruipen op mijn knieën. Daarna heb ik het laatste anderhalf uur maar langs de weg gelopen.  Ernaast wordt een treinspoor aangelegd, overal bordjes, gevaarlijk, wegen werken stukken afgesloten. Morgen neem ik de bus over de pas, en misschien nog wat verder. Bij de informatie in Bedous zeggen ze dat in Spanje alles over weggetjes gaat en dat het veel makkelijker en veiliger is. Het zou jammer zijn de top niet te zien Ik zou op de pas kunnen uitstappen en dan 10km naar Canfranc stappen. ?? Ik twijfel.

1. Lieve en luc:
    18 mei 2015
    Nada te turbe, nada te espante........prachtig lied, maar hopelijk heb je het niet meer nodig en wordt je tocht vanaf morgen wat relaxer zodat je weer kan genieten. We zijn in gedachten dikwijls bij je.
  2. Anneke Jonker:
    18 mei 2015
    Wat een verhaal. Ik krijg er kippenvel van.
    Sterkte verder op dit (waarschijnlijk) zwaarste
    gedeelte van je tocht.
  3. Staf Druyts:
    18 mei 2015
    straffe toebak zeggen ze bij ons, als je met knikkende knieën langs een bergwand moet stappen.
  4. Mieke m:
    18 mei 2015
    je hebt dat goed gedaan.......en luister naar je lichaam
    ben verbonden en stuur bliss X