Wifi

18 mei 2015 - Lurbe-Saint-Christau, Frankrijk

Nu ben ik echt in de Pyreneeën, Baskenland. Er bestaat zelfs een Baskisch servies, het Brabants Bont van hier. Ook blauw en rood gekleurd.  Espadrilles en Franse baretten komen uit deze streek. De wijn van hier is de Juracon. Maandag 18/5 vandaag is het nog goed weer, ik heb zojuist gereserveerd in Bedous op 20km. De voorspelling is 3 dagen regen en onweer. De hotelier en mijn gidsje zeggen dat ik dan de bus moet nemen omdat de chemin daar gevaarlijk langs de autoweg N 134 loopt. Ik zal vanavond afwachten. Al wie ik ontmoet vraagt me. "Ga je helemaal naar St. Jacques /Santiago?"  Ik antwoord; JA. Zij blij een echte pelgrim te hebben ontmoet. Maar het doel is onderweg zijn. Pelgrimeren. Aan 5 Composteleas heb ik niets meer toe te voegen. Per dag beslis ik wat ik doe, volg mijn gevoel. Maar ik ben niet belangrijk, de weg/chemin/camino bepaalt het ritme, ik volg....Voor jullie bepaalt Wifi het ritme. Soms is er niets, soms is er geen bereik tussen de rotsen, soms is er een pelgrim die me mee laat surfen op zijn abonnement. Daarom dat ik dit bericht al verstuur nu er goede Wifi is.

1. Thea:
    18 mei 2015
    Regen is tot daar aan toe, maar er is niks zo gevaarlijk als onweer: dus neem vooral een wijs besluit!
    En geniet van het pelgrimeren!