Tegenwind

23 mei 2015 - Monreal, Spanje

Zaterdag 23/5. Vandaag feestje bij onze zoon Joost die 40 jaar wordt. Ik ben vlg week op zijn echte verjaardag  weer thuis. Voor mij was het feestje vandaag de tegenwind. Koude noorderwind met dreigende onweer wolken. Het is donker en koud als ik vertrek met Ian, de Deen die na een half uur zich afzondert voor zijn mindfullness oefeningen. Niet kunnen slapen gisternacht.  Stel je voor een afgesloten ruimte van de sociale orde Higad de la Caridad: vol  knorrende varkens, sissende slangen, briesende paarden en zelfs brullende leeuwen, met een paar makke schapen daartussen die maar af en toe blaten, of zoals ik de slappe lach krijgen.  Dus vandaag zoek en vind ik ander onderdak in een Casa Rutal in Monreal. 27,5km. Gisteravond gesprek met Italiaanse leraar, over zijn levens lessen. Vanmorgen een stuk gelopen met Deense veteraan die veel probleem heeft met verwerking trauma's. sMiddags gestapt met verlegen Spanjaard die werkloos is. Dan aan tafel met een paar Amerikaanse vrouwen die maar 10km P/dg doen. Ik slaap er niet, maar ga wel naar de herberg voor de gezelligheid. De juiste combinatie voor mij op dit moment.

1. Mies:
    23 mei 2015
    Heerlijk Gerda die fijne gesprekken met diverse nationaliteiten daar doe je het toch ook voor! Gezellig met z'n allen eten , maar daarna toch een goed bed voor de nodige nachtrust en morgen weer uitgerust op pad. Een mooie route,prachtige natuur dat is GENIETEN met een hoofdletter. Liefs Mies.