Laatste dag.

24 mei 2015 - Galar, Spanje

Zondag 24/5. Heerlijk geslapen in Casa Rural, antiek huis met mooie vloeren van ronde stenen in mozaïek. Ontbijt in de herberg. De camino zou vandaag vlak zijn maar tussen elk dorpje liggen veel heuvels dus de hele dag stap ik op en neer. Mooi langs de heuvelkant tot halverwege, bij Tiebas. Daarna zijn het kleine grind weggetjes. Ik moet voorzichtig zijn, al 3x heb ik mijn linker voet verzwikt. Is dat een teken, het is genoeg geweest?  De vraag is wat ik doe vandaag. Zo wie zo wil ik het kerkje van Eunate zien. Al 2x was ik er vlakbij (camino Frances) maar heb ik de kleine omweg niet gemaakt. Het is uit 12/1300 Tempeliers ?? Als ik om 15u arriveer moet ik een uur wachten tot het open gaat. De italiaan en Deen blijven ook wachten. Het is de moeite waard, mooi, om stil van te worden. Eenvoudig sober, albasten licht. Dan om 17u ben ik in het circus van Puente La Reina, waar veel caminos samen komen. Nu weet ik het zeker. Dit was mijn laatste dag, morgen ga ik op zoek naar een mogelijkheid om thuis te komen. Het was prachtig, maar ook wel weer lang genoeg sola.
Ik wil nog wel wandelen, maar niet meer pelgrimeren alleen.

1. Mies:
    24 mei 2015
    Een goeie beslissing op het juiste moment!Dan is het geen moeilijke geweest.Een hele fijne terug reis gewenst. Liefs Mies XX
  2. Staf Druyts:
    24 mei 2015
    als u thuis komt, wij verwachten jou in het park.
  3. Marianne:
    25 mei 2015
    Wel weer een hele knappe daad, Ger! Respect! En ook wel weer heerlijk om naar huis te gaan lijkt me :). Hoop dat je snel iets vindt...Goede reis terug en liefs, Marianne