Ontmoeting

13 mei 2015 - Morlaàs, Frankrijk

In deze omgeving staan enorme platanen. Ze zijn goed gesnoeid en dat is nu jammer want met deze hitte zouden ze als parasol kunnen dienen. Niet zeuren, want nog een dag hitte, daarna wordt het een stuk frisser. Woensdag 13/5. Naar Anoye 5 klimmetjes en 3 steile afdalingen. Tot nu gaat het goed. Mijn conditie wordt elke dag beter, ik neem nog maar 1 pufje per dag. Goed stretchen, belangrijk voor mijn voeten, ontspant het peesblad en daardoor mijn hiel(spoor). Na vandaag  volgen een paar kortere etappes.    ---Sms van Dominique. Bonjour gérarda ,quel bonheur de te lire, tu es sur la voie d'arles ? si oui, pas de problème ,quand tu arrives à maubourguet tu me préviens, on vient te chercher a l'étape suivante ,à Anoye------.
Dus woensdagmiddag zit ik bij hen aan de thee. Robert is me komen halen in Anoye, waar geen gsm verbinding was. Na lang zoeken uiteindelijk via de vaste telefoon van een dorpsvrouw heb ik een bericht ingesproken dat ik bij de kerk stond te wachten.
Blij toen ik een joviale man zag aankomen rijden. Het was een enthousiast weerzien met een dikke knuffel van Dominique. We kennen elkaar van 3 jaar geleden op deze chemin de arles. Ze stuurt me elk jaar met nieuwjaar een berichtje. Zij wonen op een oude ferme met 4,5 ha grond. Er zijn 5 ezels 2 honden en 2 katten, wat kippen en eenden. Een prima kamer voor mij, verder een enorme verzameling van alles en nog wat. Er staat zelfs een oude rolstoel in het toilet. We zitten de hele middag te praten, veel herkenning in elkaar en de manier waarop we in het leven staan. Dominique heeft heerlijk gekookt, alles van eigen teelt, zelfs de saucijzen zijn homemade. Als we naar de ezels gaan komen ze Dominique allemaal een kusje/kopje geven. Lief zoals zij met haar dieren omgaat. Morgen wandelen we samen naar Morlaas. (15 km.)

1. Mies:
    14 mei 2015
    Hoi Gerda, Leuk je verslagen zo te lezen en nog leuker dat je op de bijgaande kaart zo goed te volgen bent.De route de je volgt staat er goed op,mooi om te zien. En gezellig bijgepraat met Dominique dat moet wel bijzonder geweest zijn. Groetjes Mies
  2. Thea:
    Hallo Gerda,

Fijn dat je steeds sterker wordt en dat het goed gaat.
    Bon apetit vanavond en geniet er vooral van.

Groetjes van Frits en Thea
  3. Staf Druyts:
    14 mei 2015
    fijn om u zo te volgen, de groetjes van het biddend parkpersoneel.