Oplossing.

23 mei 2016 - Loarre, Spanje

Ma. 23/5 Bolea-Aniés-Loarre 11km.
Gisteravond hebben we met hulp van de chef geprobeerd de albergue van Sarsamarcuello op 15km. te bereiken. Daarna zou opnieuw 15km ons in de richting van het monasterio brengen.  Drie tel. en gsm no. maar neen, we hebben geen reservatie. Daarom vandaag rustig aan, we proberen het in Loarre nogmaals. Anders blijven we daar in een Casa rural.  Het is prima wandelweer, zonnig met frisse maar forse tegenwind. We gaan door een  prachtige omgeving met kersen en amandel bomen. Heuvel op, heuvel af over kronkelige keien weggetjes. Zwaar, want je moet goed opletten waar je je voeten plaatst, of je glijdt weg over de ronde keien. Ik merk dat Frans het zwaar heeft. Hoe moet dat straks als we echt gaan klimmen?? Twee uur doen we over 6 km. Elke bloem, vlieg, sprinkhaan of uitzicht wordt door Frans gefotografeerd.  Tekenpauze rond de middag om het kerkje van Aniés vast te leggen, dat kost een half uur. Ook ik draag mijn steentje bij aan ons tempo.  Als we op heuvel boven Loarre pauzeren ben ik onrustig. Ik wil zo snel mogelijk naar beneden om iets duidelijk te hebben. Vlak voor 14u (siësta) passeren we een casa rural. Aanbellen telefoneren, het helpt niet, er is niemand. Om 2 min. voor twee ren ik het gemeentehuis binnen. Er is niemand, een lege sportzaal, waar je op een matrasje zou kunnen slapen. Dan is er op het Plaza Mayor een deftig hotel in een monumentaal pand. Dus we boeken een kamer. Daarna kijken we 3x in de lege ongezellige eetzaal, er is nog steeds niemand. Een groepje mannen wijst ons op het restaurant van een Duitser, sympathieke gast waar we prima eten. Het meisje helpt ons aan de oplossing. We nemen morgen een taxi terug naar Huesca. Dan pakken we onze auto en rijden zelf naar het monesterio de St.  Juan de la Peña. Het klooster dat ik nu voor de 3e maal probeer te bereiken. Drie jaar geleden kwam ik niet tot daar. Vorig jaar was de omweg te ver. Dit jaar durf ik het niet vanwege de klim en de afdaling met de knieën van Frans.
Ik heb zo juist een taxi gebeld.
Opgelucht...

1. Thea:
    23 mei 2016
    wij zijn ook opgelucht!
  2. Mies:
    23 mei 2016
    Een goed besluit en oplossing, fijn dat jullie naar dat meisje hebben geluisterd
    En morgen............... een mooie dag gewenst. XXX Mies
  3. Lydia Van Gestel - Joannes Clefas:
    24 mei 2016
    Hey, tof, dit is de eerste keer dat ik jullie blog echt volg ! !
    Blijven jullie lang onderweg? Wat is het doel van de wandeling?