4 zussen

16 mei 2015 - Estialescq, Frankrijk

In de kathedraal van Lescar is een merkwaardig mozaïek, uit de 12e eeuw:  een moslim, gehandicapt aan een been, met een prothese.
Zaterdag 16/5 Lescar- Estialesq. Ik heb nu al 4 dagen miezer/regen. Invloed van de Pyreneeën die niet te zien, maar wel dichterbij zijn. 14.30u. Ik ben in chambre in dorpje  Estialesq. Prachtige kamer heel smaakvol gedecoreerd.  Gisteren in de gîte communal (10€) was het primitief met stapelbedden in een slaapzaal. Niet zo best geslapen.  Wel leuk contact. Vanmorgen eerst een half uur aan verkeerde kant van de rivier gelopen. Ook weer een half uur terug. Veel door donkere natte bospaden over dikke ronde gladde keien. Gevaarlijk. Niet veel gezien. Niet goed gepauzeerd. Lacommande halverwege had alleen een water kraantje. Te nat om ergens te gaan zitten. Mijn voornemen van langzaam, genieten, en tekenen, was blijkbaar een mooi weer optie.  Met demi pension eet ik smorgens en savonds wel goed. Op de dag is het moeilijker. Wel veel water gedronken. Ik moet steeds op en neer dat vergt veel kracht. Nu aan de nootjes. Om 7u krijg ik hier een diner.
Dat werd wat later, we wachtten op 4 zussen tussen 65 en 80 jaar. Ze doen al 15 jaar, elk jaar 10 dagen camino. (geen rugzak=porte bagage). Ze kwamen pas na 19u binnen.  Zelfde route, het zelfde weer. ..Maar, zij nemen veel tijd om alles te bekijken. Daar kan ik nog wat van leren. Ik loop nog vaak te snel.

1. Mieke m:
    17 mei 2015